Magda M. blog: Jak ujędrnić nogi (nie tylko w ciąży)

3 lipca 2014

Jak ujędrnić nogi (nie tylko w ciąży)


Cześć!

Wiele kobiet, nie tylko tych spodziewających się dziecka, boryka się z problemami z jędrnością nóg. Skórka pomarańczowa i zwiotczała skóra to kłopot wielu kobiet niezależnie od wieku, wagi i sprawności fizycznej. W czasie ciąży gospodarka hormonalna utrudnia utrzymanie skóry w pożądanym stanie, dlatego też zachęcam do szczególnego zadbania o jędrność skóry nóg w tym wyjątkowym okresie.

Nie będę tu mówić o dolegliwościach typowo ciążowych takich jak rozstępy czy żylaki. Skupię się natomiast na kilku sposobach na ujędrnienie skóry nóg (i nie tylko).


Pierwszy z nich jest banalny - jeśli chcesz mieć jędrne ciało, musisz dostarczać mu dużo płynów. Sama po kilku dniach picia większej ilości wody niegazowanej widzę, że moja skóra jest w lepszej kondycji. Pozostałych zalet picia dużej ilości wody, szczególnie w ciąży, jest mnóstwo. Przede wszystkim - Twoje dziecko rozwija się w środowisku wodnym. Pijąc więcej wody zapewniasz mu lepsze i po prostu bardziej "czyste" warunki rozwoju.

Kolejnego sposobu również chyba nie trzeba nikomu zachwalać - jest nim zdrowa, zbilansowana dieta. Jako weteranka wszelkiego rodzaju diet odchudzających mogę potwierdzić, że zmiana nawyków żywieniowych na zdrowe i "fit" odbija się na stanie naszej skóry. Oczywiście pozytywnie. Na szczęście, większość ciężarnych dla dobra swojego i dziecka odżywia się znacznie lepiej i rozsądniej niż poza okresem ciąży, co jako jeden z niewielu czynników ciążowych wpływa na zwiększenie jędrności naszej skóry. Często jednak nie jesteśmy w stanie zauważyć faktycznego ujędrnienia ze względu na działalność hormonów, które utrzymując ciążę jednocześnie wywołują niemałą urodową rewolucję w naszym organizmie. Oprócz ich zbawiennego wpływu np. na włosy i paznokcie, często powodują też niestety zwiotczenie skóry.

Można temu zapobiec! Każdej mamie, której ciąża przebiega prawidłowo, zaleca się codzienną, umiarkowaną aktywność fizyczną. Zestawom ćwiczeń poświęconym specjalnie dla kobiet w ciąży poświęcę wkrótce osobny wpis, jak tylko zdążę przetestować dostateczną ich ilość na sobie :) Aktywność fizyczna jest świetną formą relaksu, tonizuje ciało i pomaga nam łatwiej przebrnąć przez trudy porodu i połogu. Przed podjęciem jakiegokolwiek dodatkowego wysiłku warto jednak poradzić się lekarza prowadzącego.


Kolejne dwa sposoby będą typowo kosmetyczne. Pierwszym z nich jest szczotkowanie nóg na sucho, w kierunku od stóp w górę. Metoda ta jest niesamowicie przyjemna i relaksująca. Poprawia cyrkulację krwi. Powinno się szczotkować nogi, najlepiej szczotką z naturalnego włosia z wypustkami (ja swoją kupiłam w Rossmanie za ok. 10 zł), przez około 5 minut każdą. Wykonywane ruchy powinny być koliste o dość silnym nacisku. Ja robię po dwie "rundki' ;) na każdą nogę, po czym nakładam na nogi olejek migdałowy, którego używam też do smarowania brzucha, albo balsam brązujący. 


Ostatnim sposobem na jędrne nie tylko nogi, ale i całe ciało, jest masaż pod prysznicem zdobywającą coraz większą popularność w Polsce rękawicą Kessa. Oryginalne pochodzi z Maroka i w dotyku przypomina szorstką szmatkę. Żeby zabieg masażu miał sens, należy wcześniej nałożyć na zwilżone ciało czarne mydło na ok. 10 minut, po czym nałożyć rękawicę i okrężnymi ruchami masować całe ciało od stóp w kierunku serca. Cała procedura nosi nazwę rytuału hammam i jest z powodzeniem stosowana w technikach relaksacyjno-upiększających łaźni marokańskich i tureckich. Rytuał taki można jednak wykonać samemu w domu, kupując rękawicę i czarne mydło w mydlarni lub po prostu przez internet. Po zabiegu skóra jest niesamowicie gładka, nawilżona i miła w dotyku. Masaż znakomicie zastępuje też peeling i wykonywany raz w tygodniu na pewno przyczyni się do ujędrnienia ciała. 



Wypróbujcie, naprawdę warto!

Buziaki,

Darmowy hosting zdjęć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP