8 stycznia 2018

Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania

Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania

Planowanie to świetna sprawa, gdy jest się mamą i ma na głowie mnóstwo obowiązków. Mimo, że to kolejna rzecz na naszej liście to tak naprawdę oszczędza nam to sporo czasu. Planowanie posiłków to jedna z rzeczy, która pozwala nam oszczędzić nie tylko czas, ale też włosy na głowie, niejedna mama bowiem ma wielki problem z codziennym wymyślaniem posiłków dla swojej rodziny. Dlatego też przygotowałam dla Ciebie tygodniowy planner posiłków do pobrania wraz z listą zakupów i miejscem na notatki czy zapisanie przepisów do wypróbowania.

Dlaczego planowanie posiłków to fajna sprawa?


Planowanie posiłków pozwala nam oszczędzić czas, nerwy i pieniądze. Dobrze zaplanowana dieta:

  • pozwala nam lepiej kontrolować wydatki
  • znacznie ogranicza ilość marnowanego przez nas jedzenia (uwielbiam ostatnio ideę zero waste <3)
  • sprawia, że mamy większą kontrolę nad swoim zdrowiem
  • jemy mniej niezdrowych przekąsek
  • ćwiczymy samodyscyplinę
  • spędzamy mniej czasu i nie tracimy nerwów na wymyślanie, 'co dziś zrobić na obiad'

Co prawda ja przez ostatnie tygodnie miałam zaplanowaną dietę przez dietetyka, a ostatnio korzystam z cateringu dietetycznego (o tym napiszę już wkrótce), ale ponieważ idea planowania jest mi bliska (wypełnianie planów idzie różnie ;)) i lubię tworzyć grafiki - zaprojektowałam praktyczny i bardzo ładny tygodniowy planner posiłków (dla pięciu posiłków dziennie), plannery pojedynczych posiłków na cały tydzień (dla śniadań, przekąsek, obiadów i kolacji) - idealne, jeśli chcesz zaplanować na przykład tylko obiad; możesz też pobrać ładną listę zakupów do druku :) Cały zestaw w formatach .pdf i .jpg pobierzesz TUTAJ.


Tygodniowy planner posiłków blog



Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania

Gotowe tygodniowe jadłospisy do pobrania


Nie chce Ci się wymyślać jadłospisów samodzielnie? Możesz posilić się materiałami od najlepszych :) Poniżej przedstawiam Ci kilka propozycji stworzonych przez specjalistów - dietetyków, którzy znają się na rzeczy i stworzyli zbilansowane diety dla swoich czytelników.

Darmowe ebooki z tygodniowymi zestawami posiłków od Doroty z bloga Słodkie Fajne ale Dietetyczne


Pobierzesz je, gdy zapiszesz się na newsletter Doroty - TUTAJ. To nasza zaprzyjaźniona dietetyk i pisała już dla mnie tekst o kremach czekoladowych i ich domowych zamiennikach. Bardzo polecam Ci jej newsletter i odwiedziny u niej. A, jeśli masz Thermomixa, jej przepisy zawierają wytyczne do przygotowania potraw za pomocą tego urządzenia :)

60 darmowych tygodniowych jadłospisów od Małgosi z bloga Qchenne Inspiracje


Na blogu Qchenne Inspiracje znajdziesz prawdziwą skarbnicę dietetycznej i kulinarnej wiedzy. Jego autorka jest dietetykiem, układa też jadłospisy indywidualne, wydała swoją książkę, a na Facebooku ma ponad 85 tysięcy (!) fanów. A darmowe, tygodniowe jadłospisy od Małgosi znajdziesz TUTAJ.

Jadłospis odchudzający dla czekoladoholików od Pauliny z bloga Zdrowe Odżywianie


Ha, da się? Pewnie, że się da! Udowadnia to Paulina z bloga Zdrowe Odżywianie. Stworzyła siedmiodniowy jadłospis dla osób z lekką nadwagą, które nie potrafią zrezygnować ze słodkości. Jadłospis znajdziesz TUTAJ.

Jadłospis 1600 kcal na produktach z Biedronki od Moniki z Dr Lifestyle


Na blogu Dr Lifestyle znajdziesz duuużo jadłospisów, a także darmowy program dietetyczno-treningowy (trzeba zapisać się na newsletter). Wspomniany jadłospis 1600 kcal bazujący na ogólnodostępnych produktach z przysłowiowej Biedronki znajdziesz TUTAJ. Polecam też od Moniki jadłospis dieta odchudzająca dla zajętych - TUTAJ.

Zdrowy jadłospis dla każdego 2300 kcal od Roksany z Majlaa


Roksana to dietetyk i trener personalny. Na swoim blogu udostępnia darmowe jadłospisy o różnej kaloryczności. Taki naprawdę dla każdego, kto nie ma na celu zrzucenia wagi znajdziesz TUTAJ.  Są też u niej dostępne inne kaloryczności, każdy znajdzie coś dla siebie.

Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania

Pamiętaj, żeby przed drastycznym obcinaniem kalorii wyliczyć sobie swoją Całkowitą Przemianę Materii oraz Podstawową Przemianę Materii. Generalnie, aby schudnąć, od wartości CPM odejmujemy ok. 500 kcal na dobę. Aby przytyć... nie wiem, nigdy nie próbowałam, ale pewnie działa to na podobnej zasadzie. Zresztą wszystko na ten temat przeczytasz i wyliczysz TUTAJ.

Podoba Ci się idea planowania? Zobacz też mój hitowy planner 20 dni do czystego domu:

>>PLANNER SPRZĄTANIA - 20 dni do czystego domu<<


Powodzenia w planowaniu i... smacznego! :)

48 komentarzy:

  1. Świetne te plannery! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anna Bednarczyk8 stycznia 2018 14:18

    Super sprawa, zawsze mam problem z tym co jutro ugotuje i czy mam wszystkie produkty. Z całą pewnością ułatwi mi to życie i ściągnę sobie takie planery.

    OdpowiedzUsuń
  3. Grafy w podróży8 stycznia 2018 14:34

    W kuchni to raczej z jednodniowym wyprzedzeniem idziemy. Wieczorem pada magiczne pytanie żony - co jutro na obiad? Oczywiście ja gotuję, więc i tak mam ostanie zdanie w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dieta dla zajętych - to coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te plannery zrobiłaś! :) Super też, że zebrałaś w jednym miejscu tyle linków!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, ja też muszę się za to wziąć. Mała je już to co my, więc po co kupować jej obiadki, skoro moglibyśmy planować posiłki tak, żebyśmy choć częściowo jedli to samo. Wiadomo, inaczej przyprawione. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno jest bardzo przydatna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje za super linkI! Może w końcu znajde diete dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaplanowanie posiłków przede wszystkim chroni nas przed zjadaniem tego co wpadnie nam w ręce, czyli bele-czego. Jestem za Twoim sposobem planowania posiłków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Katarzyna Hartung8 stycznia 2018 17:08

    Głupio się przyznać, ale ja nie planuję posiłków. Zdarza mi się raz na jakiś czas - szczególnie w okresie świątecznym, ale na co dzień gotuję bardzo spontanicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziekuje za te plannery! Idealne dla mnie w tym momencie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może powinnam o tym pomyśleć 🤔. Faktycznie, Może to pomóc kontrolować wydatki.. muszę to przemyśleć 😁. Btw. Dobry tekst!

    OdpowiedzUsuń
  13. Planowanie posiłków to dla mnie jedyna możliwość panowania nad nieregularnym i niezdrowym jedzeniem. Inaczej sięgam do lodówki i szaf z nudów, a jak zacznę jeść to nie potrafię przestać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna sprawa! Wszystko w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gotowe jadłospisy chętnie przejrzę. Inspiracji szukając. Ale plan na caaaały tydzień? To nie dla mnie. Traci mi to urok kulinarnych codziennych przygód....

    OdpowiedzUsuń
  16. Nawet nie wiedziałam, że jest tyle darmowych jadłospisów w sieci (już myślę o tym ile czasu mi zajmie zapoznanie się z nimi). Idea planowania bardzo mnie przekonuje, zwłaszcza redukowanie ilości zmarnowanego jedzenia. Ważne jest, żeby zrobić przegląd stanu obecnego i planować posiłki z wykorzystaniem tego, co mamy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja tez planuje posilki, ale na 3-4 dni do przodu. Wtedy robie zakupy wedlug listu i nie marnujemy jedzenia, a dodatkowo oszczedzamy pieniadze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi się ten wpis podoba, ale muszę go na spokojnie i dokałdnie przeczytać i zajrzeć do linków..
    Posiłki nie planuję robię na bieżąco, może to błąd...

    OdpowiedzUsuń
  19. Super! Fajna ściąga w jednym miejscu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. ten post to skarbnica, utonęłam w niej... lecę do dziewczyn wprowadzać zdrowie :) dzięki bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Danuta Brzezińska9 stycznia 2018 00:11

    Planowanie posiłków to podstawa, wtedy nic sie nie marnuje. A te planery super sparwa, szczególnie na poczatek.

    OdpowiedzUsuń
  22. 1journey1life 2people9 stycznia 2018 00:11

    Planowanie rzeczywiście jest ważne! W kwestii wydatków i po prostu swojego zdrowia! Podsyłam tekst mojej kochanej mamie, ktorej na pewno się przyda ta lektura! Pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Agnieszka Osińska-Szpur9 stycznia 2018 00:11

    Świetny pomysł! Wykorzystam te plannery, jak tylko nauczę się porządnie gotować! Trendy Mama (www.trendymamasite.wordpress.com)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, ja mam zawsze ogromny problem z tym, co zrobić do jedzenia, ale to glównie dlatego, że nie znoszę gotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na szczęście na pokładzie Kulinarnej Strony Mocy mamy własnego dietetyka - to bardzo ułatwia nam życie :) No i uwielbiamy gotować - to ułatwia jeszcze bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jestem słaba w takim planowaniu. Ale może wlaśnie taki planner by mi pomógł ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Od kilku miesięcy wprowadzam taki sposób organizacji w kuchni i póki co się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pamiętam swoje zmagania z kg po ciąży. Udało mi się dobić do wyznaczonego celu. Potem miałam sporo perypetii zdrowotnych i koniec końców jest taki że zaczynam od nowa.. twoje planery przydadzą mi się, zwłaszcza że ostatnio ciężko mi idzie z planowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się, planowanie posiłków i zakupów jest bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Planowanie posiłków to krok milowy w zarządzaniu swoim czasem. Fajnie, że to ułatwiasz swoimi grafikami :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Odkąd zaczęłam planować posiłki w naszym domowym jadłospisie ( i w lodówce) zapanowała zdecydowania większa harmonia. Prawie nic się nie marnuje i zawsze wiadomo czego się spodziewać np. na dzisiejszy obiad:) Zdecydowanie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Muszę dać link mężowi, bo ma zawsze problem co ugotować na obiad :).

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak ja jestem za planowaniem... i zapisywaniem pomyslow na obiad np.;) wszystkie szybko unykaja ze czasami juz brak pomysli na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja sobie od jakiegoś czasu obiecuję, że zacznę planować posiłki bo marnujemy zdecydowanie za dużo jedzenia, ale jakoś zabrać się za to nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  35. przy żadnej diecie nie wytrwałam dłużej niż 5 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny pomysł :) Ja chyba zajrzę do tego jadłospisu dla czekoladoholików... Nie wyobrażam sobie życia bez słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zabierałam się do planowania posiłków w swojej rodzinie chyba kilka miesięcy. Całe szczęście, że w końcu się przełamałam, bo to nie tylko oszczędza mi sporo czasu, ale również znacznie grubszy portfel. Nie ma nic gorszego niż szybkie zakupy co kilka dni :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zestaw gotowych jadłospisów jest niesamowity. Już sobie skopiowałam link :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wow ale super Madzia. Ja co tydzień zmagam się z pytaniem, co na obiad. Dzięki za podpowiedzi. Pędzę szukać inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  40. Cieszę się, że mogłam pomóc 😊

    OdpowiedzUsuń
  41. To prawda, ja też widzę różnicę

    OdpowiedzUsuń
  42. Trzymam kciuki! Najtrudniej jest zacząć

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny wpis! W sumie tego było mi trzeba. Staram się jak mogę żeby zrzucić zbędne kilogramy, a to mi w tym pomoże. :)
    www.oliwia-zofia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Takie planowanie nigdy nie było moją mocną strona. Ale chciałabym sie tego nauczyć. Jak wrócę do kraju zaznajomie sie blizej z dieta Pauliny która ogarnęła ją na produktach z biedry. Na emigracji brakuje mi tego sklepu

    OdpowiedzUsuń
  45. planowanie jest super- u mnie trochę podupadło aktualnie, mieszkamy w końcu u mamy :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Od jakiegoś czasu staram się planować posiłki. Dzięki temu nie ma monotonii, nie marnujemy jedzenia i co najważniejsze widać ile spożywamy danych wartości odżywczych i witamin. Małgosia z Qchennych Inspiracji ma tak dużą wiedzę i ciekawe pomysły na dania, że nie da się jej nie lubić :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Madzia, bardzo mi miło, że znalazłam się w takim gronie i polecasz moje ebooki ;) Dziękuję i gratuluję super wpisu, wiedza i podpowiedzi zebrane w jednym miejscu, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

TOP