Cześć!
Wiele kobiet, nie tylko tych spodziewających się dziecka, boryka się z problemami z jędrnością nóg. Skórka pomarańczowa i zwiotczała skóra to kłopot wielu kobiet niezależnie od wieku, wagi i sprawności fizycznej. W czasie ciąży gospodarka hormonalna utrudnia utrzymanie skóry w pożądanym stanie, dlatego też zachęcam do szczególnego zadbania o jędrność skóry nóg w tym wyjątkowym okresie.


Nie będę tu mówić o dolegliwościach typowo ciążowych takich jak rozstępy czy żylaki. Skupię się natomiast na kilku sposobach na ujędrnienie skóry nóg (i nie tylko).

Pierwszy z nich jest banalny – jeśli chcesz mieć jędrne ciało, musisz dostarczać mu dużo płynów. Sama po kilku dniach picia większej ilości wody niegazowanej widzę, że moja skóra jest w lepszej kondycji. Pozostałych zalet picia dużej ilości wody, szczególnie w ciąży, jest mnóstwo. Przede wszystkim – Twoje dziecko rozwija się w środowisku wodnym. Pijąc więcej wody zapewniasz mu lepsze i po prostu bardziej “czyste” warunki rozwoju.
Kolejnego sposobu również chyba nie trzeba nikomu zachwalać – jest nim zdrowa, zbilansowana dieta. Jako weteranka wszelkiego rodzaju diet odchudzających mogę potwierdzić, że zmiana nawyków żywieniowych na zdrowe i “fit” odbija się na stanie naszej skóry. Oczywiście pozytywnie. Na szczęście, większość ciężarnych dla dobra swojego i dziecka odżywia się znacznie lepiej i rozsądniej niż poza okresem ciąży, co jako jeden z niewielu czynników ciążowych wpływa na zwiększenie jędrności naszej skóry. Często jednak nie jesteśmy w stanie zauważyć faktycznego ujędrnienia ze względu na działalność hormonów, które utrzymując ciążę jednocześnie wywołują niemałą urodową rewolucję w naszym organizmie. Oprócz ich zbawiennego wpływu np. na włosy i paznokcie, często powodują też niestety zwiotczenie skóry.
Można temu zapobiec! Każdej mamie, której ciąża przebiega prawidłowo, zaleca się codzienną, umiarkowaną aktywność fizyczną. Zestawom ćwiczeń poświęconym specjalnie dla kobiet w ciąży poświęcę wkrótce osobny wpis, jak tylko zdążę przetestować dostateczną ich ilość na sobie 🙂 Aktywność fizyczna jest świetną formą relaksu, tonizuje ciało i pomaga nam łatwiej przebrnąć przez trudy porodu i połogu. Przed podjęciem jakiegokolwiek dodatkowego wysiłku warto jednak poradzić się lekarza prowadzącego.
Kolejne dwa sposoby będą typowo kosmetyczne. Pierwszym z nich jest szczotkowanie nóg na sucho, w kierunku od stóp w górę. Metoda ta jest niesamowicie przyjemna i relaksująca. Poprawia cyrkulację krwi. Powinno się szczotkować nogi, najlepiej szczotką z naturalnego włosia z wypustkami (ja swoją kupiłam w Rossmanie za ok. 10 zł), przez około 5 minut każdą. Wykonywane ruchy powinny być koliste o dość silnym nacisku. Ja robię po dwie “rundki’ 😉 na każdą nogę, po czym nakładam na nogi olejek migdałowy, którego używam też do smarowania brzucha, albo balsam brązujący. 
Ostatnim sposobem na jędrne nie tylko nogi, ale i całe ciało, jest masaż pod prysznicem zdobywającą coraz większą popularność w Polsce rękawicą Kessa. Oryginalne pochodzi z Maroka i w dotyku przypomina szorstką szmatkę. Żeby zabieg masażu miał sens, należy wcześniej nałożyć na zwilżone ciało czarne mydło na ok. 10 minut, po czym nałożyć rękawicę i okrężnymi ruchami masować całe ciało od stóp w kierunku serca. Cała procedura nosi nazwę rytuału hammam i jest z powodzeniem stosowana w technikach relaksacyjno-upiększających łaźni marokańskich i tureckich. Rytuał taki można jednak wykonać samemu w domu, kupując rękawicę i czarne mydło w mydlarni lub po prostu przez internet. Po zabiegu skóra jest niesamowicie gładka, nawilżona i miła w dotyku. Masaż znakomicie zastępuje też peeling i wykonywany raz w tygodniu na pewno przyczyni się do ujędrnienia ciała. 
Wypróbujcie, naprawdę warto!

(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-92187595-1’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

Cieszę się, że tu jesteś i że interesują Cię moje treści! Bądź na bieżąco i:

- polub moją stronę na Facebooku TUTAJ
- dołącz do mojej grupy Zadbane i zaradne mamy :)
- śledź kadry z naszego życia na Instagramie TUTAJ
- inspiruj się ze mną na Pinterest TUTAJ