Hej!
Moja miłość do makaronów chyba jest już tu wszystkim doskonale znana 😉 Ostatnio udało mi się odtworzyć danie, które często zamawiałam w jednym z lokali w Szczecinie. Stworzyłam oczywiście jego cukrzycową wersję i zamiast śmietany, która, jak mi się wydaje, jest w oryginalnym przepisie, użyłam jogurtu. Wyszło przepysznie i jestem z tego bardzo dumna, bo przepis na podstawie swoich kubków smakowych stworzyłam od A do Z samodzielnie 🙂

Składniki (sosu spokojnie wystarczy na 3 zwykłe porcje, lub 2 gigantyczne dla łasuchów i głodnych kobiet w ciąży 😉 ):

  • 300 g piersi z kurczaka,
  • mała cebula zwykła,
  • mała cebula czerwona,
  • pół małej papryki żółtej,
  • pół małej papryki zielonej,
  • 3 małe marchewki,
  • 1/3 opakowania groszku konserwowego,
  • sos paprykowy/ajvar,
  • bulion warzywny,
  • jogurt naturalny/grecki,
  • przyprawa do kurczaka,
  • oliwa z oliwek.
Przygotowanie:
Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na oliwie. Dodać do niej pokrojonego w kostkę i przyprawionego przyprawą kurczaka.
Kiedy kurczak będzie prawie całkowicie podsmażony, dorzucić na patelnię pokrojoną w drobną kostkę marchewkę. Po 5 minutach dorzucić paprykę. Podsmażyć razem kolejne 5 minut.
W międzyczasie przygotować ok. 300 ml bulionu warzywnego i dolać go do warzyw i kurczaka. Wygotowywać bulion na dość dużym ogniu, aż marchewka będzie al dente. 
Kiedy uznamy, że marchewka jest odpowiednio miękka dodajemy do warzyw sos paprykowy – mój pochodzi z przetworów z zeszłego roku i dodałam go pół słoika. Nie pamiętam już przepisu, wiem, że pół dnia przeciskałam paprykę zwykłą i peperoni przez maszynkę do mięsa, potem to gotowałam i przyprawiłam, ogólnie, roboty było mnóstwo i cała kuchnia była okropnie brudna 😉 Gdybym nie miała takiego sosu, do potrawy dodałabym 4 łyżki ajvaru (podejrzewam, że właśnie sos takiego typu mógł być w oryginalnym przepisie). 
Zagotować, dodać groszek, poddusić wszystko razem jeszcze 10 minut. Na sam koniec dodać jogurt – u mnie było to pół opakowania małego jogurtu naturalnego (niecałe 100 g) i 3 łyżki jogurtu greckiego. Jednak jakakolwiek kombinacja tu się sprawdzi. Amatorzy śmietany mogą dodać ją zamiast jogurtu – w smaku na pewno danie byłoby jeszcze lepsze. Pogotować jeszcze wszystko razem przez dosłownie 2 minuty i podawać – najlepiej z makaronem spaghetti.
Oczywiście jeśli chodzi o warzywa można je tu modyfikować, dać dowolną cebulę i paprykę, dodać brokuł i zrobić danie – śmieciucha, które jednak za sprawą sosu jest wyjątkowe i pyszne!
Gorąco zachęcam do wypróbowania!

(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-92187595-1’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

Cieszę się, że tu jesteś i że interesują Cię moje treści! Bądź na bieżąco i:

- polub moją stronę na Facebooku TUTAJ
- dołącz do mojej grupy Zadbane i zaradne mamy :)
- śledź kadry z naszego życia na Instagramie TUTAJ
- inspiruj się ze mną na Pinterest TUTAJ