Domowy angielski dla malucha #6 – Rain, go away!
Oto szósta lekcja Domowego angielskiego dla malucha. Nauczymy się jak nazywać pogodę – skupimy się głównie na tej jesiennej. Wprowadzimy też kilka komend i zwrotów.
Na poprzedniej lekcji…
Zanim zaczniesz
Jeśli jeszcze nie znasz tego wpisu, przeczytaj o tym jak i dlaczego stworzyłam program 'Domowy angielski dla malucha’. Zanim w ogóle zaczniesz lekcje – zapoznaj się z wpisem Jak uczyć małe dziecko angielskiego.
W trakcie lekcji może przydać Ci się ten link do słownika Cambridge – pod nim sprawdzisz wymowę wszystkich słówek, co do których nie masz pewności.
Ponadto, jeśli dasz radę, staraj się używać podczas lekcji krótkich poleceń PO ANGIELSKU. Ja używam ich naprzemiennie z poleceniami po polsku, przynajmniej na początku. Oto ich przykładowa lista:
- Sit down / stand up
- Let’s play / sing / start
- Repeat please
- That’s it!
- Your turn
- Next activity is…
- Say…
- Great!
- Try again.
Lesson 6 – Rain, go away!
Activity 1 – Rainy or sunny?
Dziś skupiamy się na pogodzie. Korzystając z TYCH kart wprowadzamy dziecku kilka podstawowych zwrotów związanych z pogodą. Będą to sformułowania:
- It’s sunny.
- It’s rainy.
- It’s stormy.
- It’s cloudy.
- It’s windy.
- It’s foggy.
- It’s snowy.
- Rainbow.
Następnie zadajemy dziecku pytania do każdej ze scenek.
- What’s the weather like?
- It’s sunny?
- Yes, you’re right, it’s sunny! / No, it’s not sunny, it’s …
Activity 2 – Rain, go away!
Kolejna piosenka – uczy kilku nowych zwrotów i utrwala słownictwo związane z pogodą. Pojawiają się też słówka związane z rodziną, do których za chwilę nawiążemy.
Activity 3 – It’s stormy! Hide!
Tę grę poznałam na jednych z zajęć przygotowujących do nauczania najmłodszych. Ma za zadanie sprawdzić, czy dzieci rozumieją używane podczas lekcji słówka i proste polecenia. Poziom trudności dostosowujemy do tego, na jakim etapie jest dziecko (moja córka na przykład ma angielski w przedszkolu codziennie i mogę wymagać od niej ciut więcej niż opisuję tutaj).
Wykorzystujemy zwroty poznane wyżej. Pokazujemy pogodę w kreatywny sposób, na przykład:
- It’s sunny. – pokazujemy słońce na 'niebie’ i mrużymy oczy
- It’s rainy. – pokazujemy palcami deszcz, otwieramy parasol (możemy użyć rekwizytów)
- It’s stormy. – chowamy się, wydajemy odgłos burzy
- It’s cloudy. – rysujemy nad głową chmury
- It’s windy. – udajemy szum wiatru, machamy rękoma
- It’s foggy. – wytężamy wzrok, 'błądzimy we mgle’
- It’s snowy. – łapiemy śnieżynki
- Rainbow. – 'czarujemy’, rysujemy w powietrzu tęczę
Powtarzamy te ruchy i zachęcamy do tego dziecko. Druga część zabawy polega na wprowadzeniu komend i różnych zwrotów. Tutaj możecie popisać się fantazją 😉 Oto przykłady:
- It’s sunny – put on sunglasses!
- It’s rainy – run away! / open an umbrella!
- It’s stormy. – hide! / run away!
- It’s cloudy. – put on your jacket (powtórka z poprzedniej lekcji)
- It’s windy. – stay strong!
- It’s foggy. – be careful!
- It’s snowy. – let’s make a snowman!
- Rainbow. – it’s lovely!
Dzieci zadziwiająco szybko łapią podobne zwroty!
Przejdź do następnej lekcji
Wszystkie wpisy w cyklu 'Domowy angielski dla malucha’ znajdziesz TUTAJ.
’Domowy angielski dla malucha’ to autorski program stworzony z ogólnodostępnych, darmowych materiałów. Ułożony przez nauczycielkę języka angielskiego, ale przede wszystkim MAMĘ. Przeznaczony dla najmłodszych dzieci, które zaczynają przygodę z językiem angielskim, rekomenduję go rodzicom dzieci od 3 do 8 roku życia.