Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania

Planowanie to świetna sprawa, gdy jest się mamą i ma na głowie mnóstwo obowiązków. Mimo, że to kolejna rzecz na naszej liście to tak naprawdę oszczędza nam to sporo czasu. Planowanie posiłków to jedna z rzeczy, która pozwala nam oszczędzić nie tylko czas, ale też włosy na głowie, niejedna mama bowiem ma wielki problem z codziennym wymyślaniem posiłków dla swojej rodziny. Dlatego też przygotowałam dla Ciebie tygodniowy planner posiłków do pobrania wraz z listą zakupów i miejscem na notatki czy zapisanie przepisów do wypróbowania.

Dlaczego planowanie posiłków to fajna sprawa?

Planowanie posiłków pozwala nam oszczędzić czas, nerwy i pieniądze. Dobrze zaplanowana dieta:

  • pozwala nam lepiej kontrolować wydatki
  • znacznie ogranicza ilość marnowanego przez nas jedzenia (uwielbiam ostatnio ideę zero waste <3)
  • sprawia, że mamy większą kontrolę nad swoim zdrowiem
  • jemy mniej niezdrowych przekąsek
  • ćwiczymy samodyscyplinę
  • spędzamy mniej czasu i nie tracimy nerwów na wymyślanie, ‘co dziś zrobić na obiad’
 
Co prawda ja przez ostatnie tygodnie miałam zaplanowaną dietę przez dietetyka, a ostatnio korzystam z cateringu dietetycznego (o tym napiszę już wkrótce), ale ponieważ idea planowania jest mi bliska (wypełnianie planów idzie różnie ;)) i lubię tworzyć grafiki – zaprojektowałam praktyczny i bardzo ładny tygodniowy planner posiłków (dla pięciu posiłków dziennie), plannery pojedynczych posiłków na cały tydzień (dla śniadań, przekąsek, obiadów i kolacji) – idealne, jeśli chcesz zaplanować na przykład tylko obiad; możesz też pobrać ładną listę zakupów do druku 🙂 Cały zestaw w formatach .pdf i .jpg pobierzesz TUTAJ.


 
Tygodniowy planner posiłków blog
 
 
 
Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania
 

Gotowe tygodniowe jadłospisy do pobrania

 
Nie chce Ci się wymyślać jadłospisów samodzielnie? Możesz posilić się materiałami od najlepszych 🙂 Poniżej przedstawiam Ci kilka propozycji stworzonych przez specjalistów – dietetyków, którzy znają się na rzeczy i stworzyli zbilansowane diety dla swoich czytelników.
 

Darmowe ebooki z tygodniowymi zestawami posiłków od Doroty z bloga Słodkie Fajne ale Dietetyczne

 
Pobierzesz je, gdy zapiszesz się na newsletter Doroty – TUTAJ. To nasza zaprzyjaźniona dietetyk i pisała już dla mnie tekst o kremach czekoladowych i ich domowych zamiennikach. Bardzo polecam Ci jej newsletter i odwiedziny u niej. A, jeśli masz Thermomixa, jej przepisy zawierają wytyczne do przygotowania potraw za pomocą tego urządzenia 🙂
 

60 darmowych tygodniowych jadłospisów od Małgosi z bloga Qchenne Inspiracje

 
Na blogu Qchenne Inspiracje znajdziesz prawdziwą skarbnicę dietetycznej i kulinarnej wiedzy. Jego autorka jest dietetykiem, układa też jadłospisy indywidualne, wydała swoją książkę, a na Facebooku ma ponad 85 tysięcy (!) fanów. A darmowe, tygodniowe jadłospisy od Małgosi znajdziesz TUTAJ.
 

Jadłospis odchudzający dla czekoladoholików od Pauliny z bloga Zdrowe Odżywianie

 
Ha, da się? Pewnie, że się da! Udowadnia to Paulina z bloga Zdrowe Odżywianie. Stworzyła siedmiodniowy jadłospis dla osób z lekką nadwagą, które nie potrafią zrezygnować ze słodkości. Jadłospis znajdziesz TUTAJ.

 

Jadłospis 1600 kcal na produktach z Biedronki od Moniki z Dr Lifestyle

 
Na blogu Dr Lifestyle znajdziesz duuużo jadłospisów, a także darmowy program dietetyczno-treningowy (trzeba zapisać się na newsletter). Wspomniany jadłospis 1600 kcal bazujący na ogólnodostępnych produktach z przysłowiowej Biedronki znajdziesz TUTAJ. Polecam też od Moniki jadłospis dieta odchudzająca dla zajętych – TUTAJ.
 

Zdrowy jadłospis dla każdego 2300 kcal od Roksany z Majlaa

 
Roksana to dietetyk i trener personalny. Na swoim blogu udostępnia darmowe jadłospisy o różnej kaloryczności. Taki naprawdę dla każdego, kto nie ma na celu zrzucenia wagi znajdziesz TUTAJ.  Są też u niej dostępne inne kaloryczności, każdy znajdzie coś dla siebie.
 
Tygodniowy planner posiłków + gotowe jadłospisy do pobrania
 
Pamiętaj, żeby przed drastycznym obcinaniem kalorii wyliczyć sobie swoją Całkowitą Przemianę Materii oraz Podstawową Przemianę Materii. Generalnie, aby schudnąć, od wartości CPM odejmujemy ok. 500 kcal na dobę. Aby przytyć… nie wiem, nigdy nie próbowałam, ale pewnie działa to na podobnej zasadzie. Zresztą wszystko na ten temat przeczytasz i wyliczysz TUTAJ.
 
Podoba Ci się idea planowania? Zobacz też mój hitowy planner 20 dni do czystego domu:
 

>>PLANNER SPRZĄTANIA – 20 dni do czystego domu<<

 
Powodzenia w planowaniu i… smacznego! 🙂

Cieszę się, że tu jesteś i że interesują Cię moje treści! Bądź na bieżąco i:

- polub moją stronę na Facebooku TUTAJ
- dołącz do mojej grupy Zadbane i zaradne mamy :)
- śledź kadry z naszego życia na Instagramie TUTAJ
- inspiruj się ze mną na Pinterest TUTAJ